2007 aasta alguses tekkis nii palju vaba raha, et sai hakata mõtlema ''uue'' auto soetamise peale. Algusest peale oli selge, et uuemat kui 1990 a. väljalaske aastat ei taha. Sai siis vaadatud alguses Taunus Coupe poole aga, neid liikus minu hinnaklassis vähe ja üks tingimustest oli et auto peab olema vähese roostega. Siis vend kui vana Taunuse ja Capri fanaatik soovitas mulle Caprit.
Koos temaga sai Saksamaalt sobiv isend välja valitud ja peale mitme nädalast ootamist sain oma auto 25 juuni kätte ja 26 juuni sai auto arvele võetud ja ülevaatus tehtud.
Auto aastal 2007:
Ford Capri 1982.a. väljalase , 2,3l V6 mootoriga mis vajas vähe remonti.
Käigukast 4 käiguline manuaal.
Kere on korralik, kapoti eest serv ja tiivad on ''natuke'' roostes, aga muu paistab tip top. Auto on madalamaks tehtud ja taga on kollased koni amordid.
Salongis on paar liistukest puudu ja juhiiste on pisut räbalas seisus. Lisaks sellele on ka armatuur või kuidas iganes seda nimetatakse mõrane, ning kütuse näidik ei tööta.
Esimene nädal oli kütuse kulu 20l sajale mis pani pisut kulmu kortsutama, aga sõidu mõnu oli super ja eks ma ikka vajutasin ka.
Aastal 2007 olid plaanid talvel kere remontida, üle värvida ja 2,8i mootor vahele istutada. Võib-olla ka turbo külge.
Tahaks teda võimalikult originaaliks jätta.
Pildid 2007: Pilt1, Pilt2, Pilt3, Pilt4, Pilt5
'07 august sai mootor pealt lahti võetud ja selgus suure kütusekulu ja sita mineku põhjus: 5 silindri sisselaske tihendi auk oli "veits" mööda. Tol korral said kaaned lihvitud, klapid sooveldatud ja uued ülemise otsa tihendid. Aja kokkuhoiu mõttes sai peale pandud eelnevalt korrastatud Granada pealt pärit 2,3 mootori kaaned ja karpa, mis tuli hiljem välja et väga sitt otsus. Nimelt mulle arusaamatul põhjusel on granada 2,3 mootoril mõlema poole väljalase läbi sisselaske kollektori ühendatud ja kuna Capri mootril seda ei olnud, siis tulemuseks oli õli sumpas ja surve klapikambrites, mis omakorda muutis mootori väga õliseks. Nagu 2 taktilisele valasin ma mootorisse liitri õli, peale umbes igat 100 km-t.
Ja nii ma sõitsin mõned kuud, millede vahele jäi veel ka talvitumine, enne kui vea avastasin ('08 juuni).
Aasta 2008 tõi 2 kere juurde, 2,8 mootori ja suured plaanid. Mais sain mootori hentsilt ja hakkasin teda tasapisi ettevalmistama ja komplekteerima. Juulis ajasin auto garaazi ja võtsin kogu puhkuse välja ja olin kõik selle aja garaazis ja puhkuse lõpuks olid rahad otsas ja auto ei käinud. Käima sain alles kunagi detsembris, aga sõita ikkagi ei saanud.
Ütleme nii, et järgmine kord olen targem.
Kerede kohta nii palju et üks neist jõudis minuni juba '07 oktoobris. Suht heas seisus ja kaasa anti ka 2,4 ja 2,9 mootor(mis küll mõlemad osutusid suht soodaks). Teise kere sain ma nii, et millegi pärast keegi teda ei tahtnud, kuigi pakuti mitu kuud ja päev enne kui ta oleks kuusakoski teed läinud viisin ma ta oma maakoju hoiule. Praeguseks on tal juba põhimõtteliselt uus omanik olemas ja mai-juuni kuus tullakse talle järgi ja see kere rändab kuskile Lääne-Eesti kanti. Kus tast lubati kiirendus auto ehitada. Ma lähen annan sellele tulevasele omanikule isiklikult üle tahi, kui see kere uuesti peaks aastateks seisma jääma.
Praegu on auto sõiduvõimeline, aga ikka ei käi hästi. Nädala lõpu poole üritan ka TÜV-i tehtud saada, mis hetkel ei paistagi päris lihtne olema. Probleemideks on katkine sumpa, mida täna käisin hentsi juures keevitamas, tuli välja et üks lõpupütt on täiesti läbi, eks näis mis saab sellega. Gaasid laes ja üks esi pidur ka ei tööta vist.
Kui TÜV-i tehtud saan, siis lasen esiklaasi ka ära vahetada, üks firma siin teeb auto vanuse jagu alet klaasi pealt.
Selle nädala jooksul peaks kohale jõudma ka 2 rehvi välismaalt, siis vast saab äsja soetatud ATS-id ka alla.
Kui ilusti auto sõitma saan, siis teen väikse video ja panen slide show ka juurde piltidega algusest-praeguseni.