v6 portimise kasulikkusest...

Siia kõigest mis kapotiall.

v6 portimise kasulikkusest...

PostitusPostitas kyllo » 06 Mär 2010, 23:19

õdak!
räägiks natike plokikaante portimisest ja üldse voolavuse parendamisest ja selle kasulikkusest!
rida mootorite kohalt võib lugeda enamasti positiivset tagasisidet,samuti v8 kolakate kohta. kuidas aga oleks v6 motodega...?
kuna mul südameks endiselt 2.8 v6, millel kaks väljund porti kolme silindri kohta,mis ei ole just geniaalseim lahendus mootorite maailmas, siis olen kahevahel, et kas hakata üldse jändama sellega või mitte...kas sellest kõigest oleks ka persemumeetriga tuntavat kasu või mitte!?
on keegi teinud, proovinud,läbi kukkunud!?
arutagem!
Kasutaja avatar
kyllo
 
Postitusi: 256
Liitunud: 14 Apr 2009, 18:07

Re: v6 portimise kasulikkusest...

PostitusPostitas laur » 07 Mär 2010, 22:15

Teoreetik räägib :D
Kui rida ja V8 mootoritel on tegevus tulemust andnud, siis ma ei näe küll miks ei võiks V6 portimine tulemust anda.
Arvestades seda kui kitsad need väljalaske pordid on väljalaske kollektoriga ühendumise kohas, need võiks ju tihendi ava järgi kõvasti suuremaks freesida, muidugi kui sinna nüüd see originaal malmikärakas otsa lükata siis kasu vaevalt et on, kuna nende kanalid on samuti võrdlemisi kitsad...kui juba portida siis ka torukolle lasta keevitada. Ilmselgelt tuleks minna ka klappide juhtpukside kallale ja neid õgvendada väiksemaks ja sujuvamaks. Palju see tulemust annab, krt seda teab.

Niipalju kui mina erinevates välismaistes fordi foorumites olen kolanud, siis pigem võetakse miski võimekam mootor(cosworth) kui et üritatakse selle 2,8 kallal nikerdada või siis pannakse turbo/2 turbot külge.

Eks muidugi inimesi ole igasuguseid, neile kes fanaatiliselt tahavad et neil see 2,8 plokk kapoti oleks, all teevad näiteks ühed sellid UK-s põhjaliku ümberehituse. Ploki üle puurimine ja uus väntvõll mis annab töömahuks 3,5 l, ilmselgelt kaasneb kõige sellega ka uued kolvid, kepsud, suuremad klapid jne...kütusesüsteemiks näpitud originaal K-jetronik...jõudu lubatakse sellises kompotist 181 hj@5800 rpm rattast ja 328 nm@3000 rpm ...hind tuleks midagi sinnakanti et võiks osta 4-5 komplektset cosworthi V6-t.

Leidsin hiljuti netist ühe sellise Taunuse video: http://www.youtube.com/watch?v=3JqfUWKiPDk
väikse järelpäringu peale vastati et stockis näitas 166 hj ja 200 nm, pookides külge minu arusaama järgi miski otsast lõpuni roostevabast maksimaalsele võimsusele orienteeritud väljalaske süsteemi( minu silmis otseläbi süsteem), lisaks 296 kraadise kestvusega nukkvõlli ja õhuvõtt esivõre tagant....tulemuseks 187 hj ja 230 nm....no see erinevus on kindlasti persedünole tunda. Selles osas jään vastuse võlgu kas seda mootorit toidab karpa või pritsung.

Kokkuvõtvalt võiks öelda et ainult kaante portimine tuntavat tulemust vaevalt et toob, kui sinna lisaks võtta pikema kestvusega nukk ja karpat näppida(kui mitte isegi välja vahetada), siis kindlasti tunned võimsuse suurenemist ja sellega kaasnevalt ka kütusekulu suurenemist :lol:
BBB(best bang for buck) suhtes on kindlasti cosworth kõige õigem valik.
2x 82' Ford Capri
laur
 
Postitusi: 25
Liitunud: 09 Apr 2009, 23:11
Asukoht: Tartu


Mine Mootor

Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 1 külaline

cron