Tere foorumi rahvas!
Panen raske südamega müüki oma 1976 aasta Ford Taunuse projekti, mida olen aega –ja jõudumööda teinud 5 aastat. Olen autoga tõsiselt vaeva näinud ning seniseid töid hoole ja põhjalikkusega teinud, kuid enam pole kahjuks aega Taunusega tegeleda ja ma ei taha, et see seisma jääks ning seetõttu otsin mõne foorumlase näol projekti lõpetajat.
Võiksin siin autost ja selle juures tehtud töödest lehekülgede kaupa kirjutada, sest olen pidanud nö. „päevikut“, teinud erinevatest etappidest pilte jne, aga proovin järgnevalt põhilised asjad siia kirja panna ja kui kellelgi projekti vastu rohkem huvi tekib, siis vastan meeleldi kõigile küsimustele, mis tekkida võivad.
Kogu auto on komplektne ning kõik jupid/detailid on olemas. Aastate jooksul olen kogunud/ostnud kokku veel mitmesugust „kraami“ selle auto jaoks...pean silmas siis seda, et korralikke/uusi osasid (mida enam ilmselt naljalt ei leiakski – vähemalt nii heas seisukorras), sest minu eesmärk oli lõpptulemuseks saada väga ilus stock`i lähedane Taunus.
Tehtud töödest:
Auto on võetud täiesti juppideks, et kõik osad saaksid üle käidud (välja vahetatud, liivapritsitatud jne.). Tehtud on kõik keretööd (uued tagumised tiivakaared mõlemal pool, uued küljekarbid, uus esi –ja tagapõll, uus esipaneeli keskmine osa, põhjaplaadid jne.), kogu kere on olnud tööde tegemise ajal spetsiaalse puki vahel, kus saab seda täisringi ulatuses pöörata ja selle tulemusena olen pääsenud igale poole ligi ning saanud haljasmetallini puhastada, roostesed kohad välja lõigata ja asendada uute tükkidega ehk üldiselt on kogu kere nö. tugevaks tehtud.
2010 aasta suveks said kõik vajalikud keevitustööd tehtud, seejärel läks kogu kere liivapritsi ja peale seda sai peale pandud happekrunt, täitevkrunt ja alusvärv (kõik Spiece Heckeri tooted)...seega on auto kere vajalikeks pahteldustöödeks ette valmistatud.
Samuti on täiesti juppideks võetud esi –ja tagasild, mis on samuti käinud liivapritsis, saanud peale krundi ja värvi. Sildadel on kõik kuluosad vahetatud uute vastu: uued pidurikettad, uued piduri trumlid, uus trummelpiduriklotside komplekt, uued sisemised ja välimised rooliotsad, uued roolivarda otsad (välimised - vasak ja parem), uued sarniirid (ülemised ja alumised), uued rattalaagrid, uued gaasiamordid, uued tagumised rattasilindrid, uued eesmised vedrupuksid, uued eesmised ja tagumised pidurivoolikud, uued tihendid ja kõik uued õõtsade puksid, esisillale on peale pandud ka võimuga roolilatt. Sildade juures on vanad poldid asendatud uute roostevabast terasest poltidega.
Liivapritsist, kruntimisest ja värvimisest käis läbi ka kardaan ja väga paljud väiksemad jupid.
Istmetena on plaanitud Opel Calibra istmed (väga heas seisukorras), mis on samuti olemas.
Mootorina oli plaanitud karburaatoriga 2,8L V6. Olemas on kaks mootori toorikut, milledest saab ühe komplektse mootori kokku tõsta + generaator, starter. 2,8L V6 karpa mootorit on niisamagi juba väga keeruline leida, aga pakkuda on jah kogu komplekt (mootor, sisselaskekollektor, karburaator – kõik 2,8L V6 omad). Sinna juurde kuulub siis veel muidugi sidurikorv ja 5-käiguline manuaalne käigukast ka.
Nagu eespoolgi mainitud sai, siis pisidetaile olen kogunud...alustades siis ilusate reflektoritega tuledest, kroomitud stangedest ja lõpetades pisemate nuppude, võrede ja liistudega. Isegi uued vasest bensiini –ja pidurivedeliku torud olen lasknud koos otstega valmis teha.
Kaasa tulevad ka algselt all olnud valuveljed ja seal peal olnud rehvid. Samuti on olemas täiesti uus bensiinipaak, uus käsipiduritrossi süsteem, uus signaalpasun, uus esivõre, uus siduri survelaager, puitrool jne.
Kokkuvõtvalt võib öelda, et tegelikult on kõik kerest eraldi olevad jupid mul juba taastatud ja uued ostetud ning see, kes selle projekti üle peaks võtma, peab arvestama enne sõitma saamist järgnevate töödega:
1) Keretööd lõpetada (keevitamised ja kruntimised on tehtud, aga teha oleks veel pahteldamine, põhja mastiks panna ja lõplik värvimine vastavalt oma soovile).
2) Suurematest detailidest oleks vaja veel kapotid ja uksed liivapritsi viia ja ära kruntida/värvida.
3) Kahest mootorist üks kokku panna ja soovi korral mootori osad ka töödelda ja värvida, et ilus jääks. Mootori plokk on kap.remonditud ja rõngaste jne. asjade vahetust vaja poleks. Kaasa tuleb ka vana väljalaskesüsteem/sumpsi pütt, kuid soovi korral võib uue vastu välja vahetada.
4) Neljas suurem etapp oleks salong vastavalt enda maitsele kujundada (kõik algsed sabloonid, istmed ja uued Calibra istmed muidu olemas).
Kuna enamus pisidetaile on mul taastatud, siis jääb peale neid suuremaid töid veel lõpuks auto nö. kokku panemise protsess ka veel. Aga kui see lõpuks tehtud saab, siis tuleks sellest kindlasti väga ilus, korraliku/tugeva kerega MK-4, mis ei jääks ka tee peal hätta, sest tehnika korrasolekusse on investeeritud.
Arvestades uute keredetailide, sillaosade, mootorite, hangitud juppide ja vahendite hinda, jääb see summa 35 000 – 40 000 krooni vahele. Sinna sisse ei kuulu auto enda hind, kogu tehtud töö ja aja hind.
Oleksin nõus kogu projekti tegusale omanikule müüma 25 000 krooni eest.
Kellel huvi on, siis võtke ühendust ja võin tehtud töödest, olemasolevatest juppidest jne. pikemalt rääkida.
Mõningaid pilte leiab siit, aga tõsisema huvi korral jagan neid rohkem: http://album.ee/album/365951/50027487